“Of je nou junior of senior bent, we moeten van elkaar leren en dat moeten we met elkaar doen” Tamara is al sinds 2008 medewerker van Salure en is gegroeid tot Manager van het Consultancy team. Maak kennis met Tamara en haar tijd bij Salure.
7 vragen voor Manager Consultancy Tamara
1. Hoe ben je bij Salure terecht gekomen?
Nou, dat is heel lang geleden, bijna 15 jaar. Hiervoor werkte ik als salarisadministrateur op een bloemenveiling. Nadat ik mijn CV op Monsterboard had gezet, werd ik eigenlijk meteen door veel bedrijven gebeld.
Ik woon zelf aan de rand van Den-Haag, dus Gouda is best een eindje weg. Ik werkte toen maar 5 minuten van mijn huidige huis af. Dat was natuurlijk ideaal, lekker fietsen en ik had twee kleintjes. Maar ik had zo’n leuke klik met de toenmalige recruiter, dat ik toch het gesprek ben aangegaan.
Toen had ik het eerste gesprek met haar en met Paul, de directeur nu. Dat was echt een leuk gesprek en er waren zoveel mogelijkheden. Dus ook al had ik aanbiedingen van hele grote namen dichter in de buurt, mijn gevoel bij Salure was zo goed dat ik het gewoon ging proberen.
2. Kun je jouw groeipad tot nu toe beschrijven?
Toen ik hier binnenkwam, zou ik van alles gaan doen. Ook een stukje recruitment. Dat vind ik ook het leuke: dat er van alles mogelijk is. Ik heb de salarisverwerking gedraaid, maar dat was nooit het enige. Daar kwam namelijk na niet al te lange tijd consultancy bij en het opzetten van de salarisadministratie in AFAS.
Vervolgens ben ik redelijk snel naar manager doorgegroeid. We zijn heel lang met zijn tweeën geweest in het consultancy team. Dat heeft me de kans gegeven om te groeien in die rol, want ik was helemaal niet gewend om manager te zijn. Maar dat gaat bij Salure heel natuurlijk en iedereen helpt je erbij. Als je een keer iets fout doet, kun je ervan leren. Zo ben ik erin gerold.
“Of je in het team past: dat is voor mij het belangrijkste. Meer dan of je werkervaring hebt.”
3. Wat vind je het leukst aan je werk?
De diversiteit, er is geen dag hetzelfde. Dan heb je bijvoorbeeld ’s morgens bedacht wat je gaat doen en aan het einde van de dag is daar niks van terechtgekomen. Soms is dat vervelend, want dat geplande werk moet natuurlijk nog wel gedaan worden. Maar 99% van de tijd is die afwisseling juist het leukste. Dat is sowieso het geval in ons team: het werk is nooit eentonig.
Verder ben ik graag bezig met het team: mensen helpen en nadenken hoe we het team beter kunnen maken. Al vind ik een AFAS-conversie tussendoor ook nog wel leuk. Daardoor weet je echt wat je team meemaakt en kun je makkelijker inschatten of iets anders moet.
Maar de diversiteit in het werk, dat is het leukste.
4. Hoe zorg je dat je team zo hecht blijft?
Veel leuke dingen samendoen, maar ook open het gesprek aangaan. Ik ben zelf heel direct en open, dus je weet precies wat je aan mij hebt. Dat zorgt er ook voor dat het team onderling de vrijheid voelt om alles te delen. De nare en de leuke dingen.
Verder organiseren we regelmatig lunches met elkaar, gaan we lekker eten en andere leuke dingen. Onderling wordt er ook gekart en gepadeld. Dat is belangrijk, want zo leer je elkaar op een andere manier kennen dan tijdens het werk.
5. Wat maakt AFAS-consultancy bij Salure uniek?
Sowieso de hechtheid van het team, maar ook de kansen die je hier krijgt. We hebben een cultuur zonder drempels, waardoor iedereen kan meedenken. Ook al ben je hier net begonnen, je mag gelijk verbetervoorstellen doen. Daar staan we altijd voor open en daarom komen we samen altijd veel verder. Het aanvullen van elkaar maakt ons heel sterk. En dat blijkt.
We hebben echt de gekste projecten voor elkaar gekregen. Waar iedereen het al zou hebben opgegeven, is het ons gelukt. Onze mentaliteit is “je schouders eronder zetten, doordenken, verder gaan en niet opgeven.” Ik denk dat dat ons siert en dat dat ons uniek maakt.
Tegelijkertijd waken we ervoor dat niemand hierin te ver gaat. Het fijne aan dit team is dat we ook op elkaar letten. Dus als iemand signaleert dat iets te ver gaat, ga ik meteen in gesprek. Dat is weer de hechtheid van het team.
6. Wat kan er volgens jou beter bij Salure?
We kunnen nog wel eens ‘ad hoc’ reageren in plaats van eerst even naar de kern te kijken. Bijvoorbeeld wanneer we een klant heel graag willen helpen met heel Salure, of iets heel anders, zoals ons interieur. Dan willen we gelijk overgaan tot actie, maar laten we eerst eens even met elkaar naar de kern kijken. Daar leren we natuurlijk ook van.
7. Waar let jij op als je op zoek bent naar een kandidaat?
Of diegene in het team past. Dat is voor mij het belangrijkste. Meer dan of je werkervaring hebt. Als je een beetje systeem-affiniteit hebt of HR-processen kent, dan kun je de rest wel leren. Maar karakter heb je nu eenmaal, daarom is het belangrijk dat je in het team past.
We nemen daarom altijd een persoonlijkheidstest af. Daar kun je niks goed of fout aan doen, maar dan zien we hoe je bent en wat je persoonlijke vaardigheden zijn. Maar ook in de gesprekken merk je al snel, in combinatie met de test, of het klikt. Ik doe dan ook vaak liever een gesprek met een collega erbij, want dat is tenslotte degene waar je mee gaat samenwerken.
Tenslotte zou ik tegen sollicitanten willen zeggen dat als je wilt werken in een fijn team waar veel mogelijkheden zijn, je van een open cultuur houdt en graag de schouders eronder zet, dan ben je hier aan het juiste adres. Ben jij net als Tamara een echte doorzetter en zie jij je toekomst bij Salure?