Skip to content

"Ik heb er geen seconde spijt van gehad!"

Niels stapte tijdens het einde van de coronaperiode over van evenementenbranche naar functioneel beheerder van AFAS bij Salure.

Working at our company means flexibility, trust and meaningful choices

1. Waar kan iemand jou voor wakker maken?

De Formule 1! Maar dan ben ik al wakker omdat ik er wel voor zorg dat ik dat niet mis, haha. Verder mag je me wakker maken voor gezelligheid, zoals een avondje uit.

2. Hoe ben je bij Salure terecht gekomen? 

Hiervoor werkte ik in de evenementenbranche in de podiumbouw. Tijdens corona werd dat natuurlijk allemaal wat minder. Ik had wel werk en het was prima, maar het leek me toch een mooi moment om eens om me heen te gaan kijken. Toen heb ik veel verschillende dingen gezien en dit (functioneel beheer bij Salure) sprak me heel erg aan. Dat komt ook omdat ik graag systemen ontdek en dingen uitzoek. Bij mijn vorige werkgever heb ik bijvoorbeeld mezelf leren technisch tekenen. Ik vond het heel leuk om zo’n systeem helemaal te leren kennen. Dat zag ik hier wel in terug. Toen heb ik via Indeed gesolliciteerd en ben ik het geworden.



3. Waarom heb je voor Salure gekozen? 

Omdat ik bij Salure het idee had dat ze echt op zoek waren naar iemand die goed bij het team paste. Ik heb niet persé de achtergrond en de kennis van een ervaren functioneel beheerder, maar hier is het belangrijkste dat je bij het team past en dat er een klik is. Die aanpak beviel me wel.

“De workflows, het aanpassen en het sturen daarvan: Dat vind ik het leukste van mijn werk”

vacature payroll

4. Hoe ziet een typische werkdag eruit voor jou? 

Als ik naar kantoor ga (dat is meestal op dinsdag en donderdag), beginnen we met een kop koffie. Even goedemorgen zeggen tegen iedereen en dan open ik mijn laptop. We werken vanuit een Tickettool, waar alle tickets van klanten binnenkomen. Die pakken we gezamenlijk met ons team op. Momenteel doen we dat met zijn vieren, maar we zijn hard op zoek naar nieuwe collega’s. Tussendoor krijg ik wel eens een mailtje of plan ik een meeting in de middag in om iets door te spreken. Af en toe heb ik ook een vaste dag voor een klant. Dan spaar ik de tickets voor die klant op, zodat ik alle vragen op één dag kan behandelen en alles direct kan doornemen.

5. Wat vind je het leukste aan je werk?

Vraagstukken die niet standaard zijn. Het uitzoeken en achterhalen waar iets door komt: dat vind ik het leukste. In AFAS werk je namelijk met workflows die bestaan uit bepaalde stappen. Bijvoorbeeld: een medewerker vraagt zijn verlof aan. Deze aanvraag moet vervolgens worden goedgekeurd door de leidinggevende en daarna komt er een melding binnen bij HR of de personeelsadministratie. De klant wil dit aanpassen zodat er, indien er een bepaalde groep het ticket instuurt, de directeuren, er een andere stap volgt en iemand anders hem goedkeurt. Daar bedenk en maak ik dan een conditie voor, zodat de verlofaanvraag de juiste route volgt. Dat vind ik het leukste van mijn werk: de workflows, het aanpassen en het sturen van de routes die die aflegt.

6. Waar ben je trots op? 

Dat we echt veel tickets oplossen. We hebben vorig jaar het 5.000e ticket afgerond, maar we gaan straks al richting de 7.500. Dat is de teamprestatie waar ik het meeste trots op ben. Maar ik ben ook trots op de groei die ik zelf heb doorgemaakt, want ik ben natuurlijk bij 0 begonnen.

7. Wat zou je graag nog willen leren?

Uiteindelijk zou ik het leuk vinden om AFAS meer te implementeren en misschien ook door te groeien naar consultancy. Voorlopig zit ik nog wel op mijn plek en heb ik nog genoeg te leren, maar dat is wel de ambitie.

8. Wat is voor jou typisch Salure?  

Toch wel het teamverband en het samenwerken. Je kunt altijd wel met je vragen bij iemand terecht. Maar ook de waardering die je krijgt. Collega’s en leidinggevenden benoemen dat ik snel stappen maak en ik kreeg al snel veel vertrouwen. Ook vind ik Salure echt een bedrijf dat vooruit kijkt en hard groeit.

9. Als jij één ding aan Salure mocht veranderen, wat zou dat zijn?  

De werkplekken kunnen af en toe wel beter. Soms werkt bijvoorbeeld de techniek niet of zijn de kabels en stekkerdozen niet netjes weggewerkt.

10. Wat voor advies zou jij een sollicitant geven? 

 Zet gewoon die stap en solliciteer. Ik dacht altijd zelf dat het moeilijk zou worden met mijn achtergrond, maar Salure staat er echt voor open om te investeren in medewerkers die er zin in hebben en welwillend zijn. Ik heb het naar mijn zin en het is een leuke werkomgeving. Dus gewoon doen. Solliciteer en ga het gesprek aan. Ik heb er geen seconde spijt van gehad! Ben jij net als Niels klaar voor de volgende stap? Ben je een team player en houd je van gezelligheid, vrijheid en flexibiliteit? Solliciteer dan zeker bij Salure.